Пенсіонерам важливо пам’ятати про необхідність ідентифікації (підтвердження) особи
Дата: 26.09.2023 14:32
Кількість переглядів: 57
- Пенсіонерам важливо пам’ятати про необхідність ідентифікації (підтвердження) особи
- Якщо пенсіонер отримує пенсію на банківську картку, строк дії якої перевищує один рік, і при цьому протягом року не знімає з неї гроші, ‒ це сигнал для Пенсійного фонду України (далі ‒ ПФУ) про можливі проблеми отримання особою коштів: наприклад, смерть пенсіонера, про яку ніхто не повідомив, неможливість отримання кошти через воєнні дії тощо.
- Уповноважений банк повідомляє ПФУ про те, що пенсіонер не здійснював зняття коштів, тобто спостерігається відсутність видаткових операцій, і не приходив до банківської установи для ідентифікації. І ПФУ припиняє перераховувати кошти на цю банківську картку, натомість продовжує проводити виплату, але через призначеного оператора поштового зв’язку за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання одержувача в населеному пункті у межах України.
- Що в такому випадку робити пенсіонеру, щоб відновити виплату коштів на банківську картку? Необхідно ідентифікуватися, тобто підтвердити свою особу.
- Буває фізична ідентифікація: коли пенсіонер особисто приходить до сервісного центру ПФУ і на підставі пред’явленого (в обов’язковому порядку) паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу і підтверджує її вік, та визначеного законодавством документа, в якому зазначено відомості про місце її проживання, підтверджує свою особу.
- Також відтепер до фізичної ідентифікації (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 837) прирівнюється:
- авторизація в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія. Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
- посвідчення в установленому порядку за зверненням одержувача, який тимчасово проживає за кордоном, відповідною закордонною дипломатичною установою України факту, що особа є живою.
- А що робити, якщо особа і хотіла б прийти особисто, проте не має такої можливості через неможливість виїхати з тимчасово окупованої території? На даний час ПФУ розробляє порядок проведення ідентифікації та верифікації особи за допомогою відеоконференцзв’язку із дотриманням законодавства у сфері електронних довірчих послуг. Під час сеансу такого відеоконференцзв’язку пред’являтимуться документи, що посвідчують особу, відповідно до порядку, визначеного правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики та Мінцифри.
- Світлана Риндіна,
- начальник управління обслуговування громадян
- головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області